Labels

Friday, November 7, 2008

Obama yang memerintahkan Iran diserang?


Masih berpesta dengan kemenangan Barack Obama? Penghujung pesta sudah bermula. Menteri Luar Israel, Tzipi Livni mengingatkan Obama bahawa kesediaan Obama untuk berunding dengan Iran adalah tanda kelemahan.

Hari ini, mungkin Obama memutarkan lagu-lagu merdu. Akhirnya ia pasti terpaksa tunduk kepada perintah tuan-tuannya - lobi Yahudi dan Israel di Amerika. Bagi yang masih tidak tahu, pak hitam itu sudah pun melantik Rahm Emanuel sebagai Chief of Staff di White House. Siapa Emanuel? Beliau pernah menjadi agen polis rahsia Israel - an accomplished Mossad agent.

Lobi Yahudi dan Israel dijangka akan memberi tekanan supaya Obama membuat keputusan mengganasi Iran. Selagi Iran ada, selagi itulah ada HizbuLlah. Israel sudah tidak tahan lagi dengan kewujudan HizbuLlah - walaupun sesaat lagi.

Selain itu, tauke-tauke senjata atau merchants of death juga sudah lama tidak merenggut untung besar. Jika Iran di serang, pak-pak Arab yang berkuasa juga akan turut membeli senjata kerana takut Iran akan bertindakbalas ke atas mereka yang sudah lama menjadi pak yet Amerika dan Israel. Untung sakan masa tu!

Persoalannya, adakah Obama akan menjadi presiden yang memerintahkan tentera-tentera menyerang Iran?

Ihsan Gambar

No comments: