Labels

Wednesday, April 11, 2012

Konrad dan PKR

Parti Keadilan Rakyat (PKR) dituduh mempunyai kaitan dengan sebuah yayasan yang dinamakan sebagai Konrad Adenauer Foundation yang dituduh sebagai sebuah yayasan milik Yahudi Israel.

Ini satu tuduhan yang tidak berasas dan menyerlahkan kebodohan UMNO/PERKASA/JATI yang jelas buta fakta. Sedangkan dalam dunia tanpa sempadan ini, kita dengan mudah dapat menemui pelbagai jenis maklumat dan fakta dengan hanya 'klik' di internet.

Siapa dia Konrad Adenauer Foundation ?

Konrad Adenauer Foundation sebenarnya adalah sebuah badan/yayasan milik parti politik utama Jerman iaitu Christian Democratic Union (CDU) yang memerintah Jerman masakini.

Malah nama Konrad Adenauer adalah sempena nama Canselor Jerman pertama yang juga pengasas parti Christian Democratic Union (CDU). Konrad Adenauer BUKAN berbangsa Yahudi tetapi adalah berbangsa Jerman yang juga penganut Roman Katolik.

Konrad Adenauer Foundation ditubuhkan oleh CDU sebagai yayasan yang mempromosikan nilai-nilai keadilan, perhubungan antarabangsa yang adil serta turut mendokong nilai Demokrasi Kristian serta menyokong penyatuan Eropah. Ia juga memberikan bantuan kewangan kepada mana-mana badan yang menyanjung keadilan politik di seluruh dunia.

Jadi..apa kaitan Konrad Adenauer Foundation dengan Yahudi Israel???..sedangkan kita tahu bahawa mazhab Kristian Roman Katolik adalah mazhab Kristian yang anti-Yahudi?....malah John F Kennedy, Presiden Amerika Syarikat yang dibunuh pada tahun 1963 oleh CIA kerana John F Kennedy adalah penganut mazhab Roman Katolik yang anti-Yahudi !....

Siapa dia Christian Democratic Union (CDU)

CDU adalah parti politik utama di Jerman. Ia parti berasaskan agama yang menolak sekular sebaliknya menyokong politik disatukan dengan agama. Dalam sejarah, 5 daripada 8 Canselor Jerman adalah dari parti CDU.

CDU juga memerintah di 10 daripada 16 negeri di Jerman (di negeri Bavaria CDU diwakili oleh parti negeri yang dinamakan sebagai Christian Social Union of Bavaria, CSU).

Kesimpulan

Jelas bahawa UMNO/PERKASA/JATI dan penyokong mereka adalah buta sejarah, buta fakta dan lebih suka tuduh/fitnah secara melulu

No comments: