Labels

Saturday, December 31, 2011

Dikala usia semakin meningkat

 
alangkah cepatnya hari-hari berlalu pergi
alangkah lajunya malam berganti siang
alangkah rakusnya sang malam memamah usia

dan umur ini...
aku merelakan kepergian setahun dari usiaku
aku lepaskan ia demi sebuah kehidupan yang baru
usiaku saban waktu kepingin meninggalkanku

tapi aku..
apa yang telah aku korbankan
untuk hidup yang jauh dari sebuah kepastian?

berapa banyakkah amalan yang telah aku persembahkan
berapa gunung kebajikan yang telah aku longgokkan
dan
berapakah hasanat yang berjaya aku tabungkan tanpa tercicir

alangkah bertuahnya sang hamba yang diterima-NYA
alangkah malangnya insan yang tercampak jauh dari kasih sayang-NYA

tapi,
adakahku yakin,
bahawa aku bukanlah insan malang itu?
 
p/s: Selamat Hari Lahir ke-23

No comments: