Labels

Saturday, January 21, 2012

Adolf Hitler

 

Ketika berada di KL Sentral semalam setelah hampir empat hari di Negeri Sembilan, saya ke tingkat tiga KL Sentral kerana terlihat satu Book Fair oleh pihak MPH dengan potongan harga 30%. Lalu ia menemukan saya dengan sebuah buku: Hitler's Private Library: The books that shaped his life.

Buku ini mungkin akan membuka akal saya untuk mengkaji kehidupan Adolf Hitler yang lebih dikenali sebagai pembakar buku daripada dikenali sebagai seorang pembaca. Namun, rupa-rupanya Hitler memang seorang Biblioholist (suka membaca).

Berkaitan dengan hubungan Hitler dengan Islam, beliau dilaporkan amat meminati Islam, lebih-lebih lagi apabila membaca tentang sejarah Yahudi dan hubungan mereka dengan Islam.

Namun, saya masih berfikir mungkin propaganda Yahudi juga untuk mengaitkan Hitler dengan Islam, kerana semua sedia maklum tentang perbuatan anti-Yahudi Hitler yang membunuh jutaan umat Yahudi. Mungkin apabila dapat mengaitkan Hitler dengan Islam, maka definisi keganasan pada masa kini dapat dibuktikan secara lebih jelas untuk mengatakan Islam adalah ganas!


Mungkin ada benarnya Hitler mengagumi Islam. Dan kita juga tidak dapat menolak, mungkin ini juga antara perancangan Yahudi yang kita sedia tahu mereka amat licik dalam perancangan. Tapi kita lebih yakin bahawa Allah lebih bijak melakukan sebarang perancangan!!

 

1 comment:

Anonymous said...

http://hikmatun.wordpress.com/2009/10/26/kenali-pasukan-dajjal-dan-simbol-simbol-mereka-bahagian-2/


http://hikmatun.wordpress.com/2010/07/22/kaitan-antara-hitler-nazi-zionis-dan-illuminati/